0. Bezwzględne - Wuji



WUJI

Co to jest Wuji? Dla zrozumienia wykonajmy ćwiczenie umysłowe... Kiedy myślimy o Absolucie, nasz umysł wita cały Wszechświat, tak samo jak naukowiec, kiedy patrzy na Naturę, a następnie zadaje sobie pytanie: ale co jest poza tym Wszechświatem? Wtedy nasza wyobraźnia myśli, że poza Wszechświatem istnieje inna istota, którą wielu z nas nazywa Bogiem, która trzyma w dłoni ten ogromny balon Wszechświata i bez przerwy go kształtuje. Wtedy wyobraźnia chce iść jeszcze dalej, i dalej, i pyta: ale potem, po tym Bogu, co tam jest jeszcze? Jeśli powiemy, że istnieje inna rzeczywistość, to ta rzeczywistość zawiera tego Boga i dlatego ten Bóg byłby gorszy, ta inna rzeczywistość byłaby bardziej niezmierzoną - Najwyższym Bogiem… Oczywiście nie możemy aż tak galopować wyobraźnią, więc wracamy do nieskończoności i zatrzymujemy się u Boga, który jest nieskończony, wszystko jest w Nim, nic poza Nim nie może istnieć, nawet nieistnienie (uwaga): niebyt jest zawsze Nim, jest to paradygmat myślowy, który wykonujemy jak śmiertelny skok w wyobraźnię , aby móc uchwycić Byt Absolutny. Ale jeśli jest Absolutny, to tylko on istnieje, nie może być innego. W rzeczywistości termin Wuji oznacza „bez ograniczeń, nieskończony, bez wsparcia” - Wszechświat nie stoi na piedestale, ale utrzymuje się sam w sobie. 

Nasz umysł nie może pojąć jego ogromu, jesteśmy ograniczeni, jest za dużo światła, podobnie jak słońca. Nasze oczy nie mogą zobaczyć go bezpośrednio, ale tylko poprzez jego odbicie. Mając ograniczony umysł, możemy dostrzec ten ruch tylko dzieląc go, dzieląc całą wielość zjawisk, cały Wszechświat widzialny lub niewidzialny, dobro i zło, życie i śmierć, światło i ciemność… Zatem jest to wynik interakcji pomiędzy Yin i Yang,  jest to dualizm, poprzez ktòry postrzegamy Byt takim narzędziem jak rozum, mózg, tym, co nazywamy GŁOWĄ. Ale istnieje druga siła duszy, to, co nazywamy SERCEM, będącym w stanie wyczuć jedność tego ruchu i to ta percepcja jest bliższa rzeczywistości, jest emocjonalna, wrażliwa, to DUALNOŚĆ. Ważne jest, aby zrozumieć, że w dualizmie rzeczy pozostają oddzielne, podczas gdy w dualności są zjednoczone, mimo że są różne.

Zwróćmy na to uwagę, to też jest ważne: chrześcijanie nazywają Boga tylko manifestacją Yang, czyli światłem, dobrem, życiem, pięknem, tylko to jest nieskończone, podczas gdy jego przeciwieństwem jest Yin (cień, zło, śmierć, brzydota). Są zdominowani przez tego Boga. W ten sposób dualizm jest hermetyczny, stabilny, zamknięty (ponieważ umysł też pozostaje zamknięty). Traci się wtedy z oczu Wuji, bo traci się z oczu mroczną stronę Boga oraz pada ofiarą diabła, śmierci, totalitaryzmu, fanatyzmu religijnego itp.

Wuji jest JEDNYM, ale jest również ZEREM. Ponieważ nasz umysł nie może go zdominować, pojmuje go w końcu jako Wszystko, ale serce czuje, że jest on również Nicością, ponieważ wszystko to, co możemy powiedzieć o Absolucie, jest ograniczone, jest tylko odbiciem, dlatego mędrcy mówią, że nie można go zdefiniować, Żydzi mówią, że nie można nadać Imienia temu Bogu, Tao mówi, że prawdziwe Tao nie jest tym, co można powiedzieć o Tao, Zen mówi, że to jest… po prostu jest.


I Ching narysował Yang linią ciągłą, a Yin linią przerywaną. Yang ma wartość 1, a Yin 0. 

Ensō (円 相) to japońskie słowo oznaczające koło. Ensō jest prawdopodobnie najczęstszym przedmiotem japońskiej kaligrafii. Symbolizuje oświecenie, siłę, wszechświat. Wielu uważa, że ​​charakter artysty ujawnia się w pełni w sposobie, w jaki zakreśla ten krąg; ponadto uważa się, że tylko ci, którzy są kompletni umysłowo i duchowo, mogą narysować prawdziwe Ensō. Niektórzy artyści rysują codziennie Ensō, jako rodzaj duchowego pamiętnika. Niektórzy rysują Ensō z otworem w kole, podczas gdy inni go wypełniają. Otwór może symbolizować, że ten okrąg nie jest oddzielony od reszty rzeczy, ale jest częścią czegoś większego, jak w skali jeden do jednego. Ensō jest świętym symbolem w Buddyzmie Zen i jest często używany przez mistrzów Zen jako podpis w ich pracach.






Brak komentarzy:

Prześlij komentarz